Szukaj na tym blogu

czwartek, 24 marca 2011

Podstawowe informacje dla początkujących cz.5

Sztab generalny

Kwatera główna jest centrum politycznym fortu. Tutaj można znaleźć wszystko o członkach fortu, oraz monitorować i zmieniać ustawienia.

Miasta

Stronę ze spisem członków, może widzieć każdy, nawet ten kto nie jest członkiem. Na stronie są widoczni wszyscy członkowie fortu, posegregowani według miasta i poziomu. Klikając na miasto ukrywasz i rozwijasz listę członków. Członkowie fortu widzą także aktywność, poziomy budynków, oraz ilość pieniędzy zgromadzonych w forcie.

Rozbudowa

Każdy gracz może pomóc w rozbudowie fortu. Do rozbudowy potrzebne są zasoby, które będą używane do odblokowania poziom budynku a także jego rozbudowy. Tylko założyciel może odblokować poziom budynku o ile są dostępne zasoby. Aby zasoby mogły być użyte, muszą być złożone w magazynie.

Zaproszenia

Fort może być rozbudowywany i broniony przez więcej niż jedno miasto. Miasto które założy lub podbije fort, staje się jego właścicielem. Założyciele tego miasta mogą zapraszać lub wyrzucać inne miasta. Po wysłaniu zaproszenia, może ono być przyjęte lub odrzucone przez założycieli miasta.

Ustawienia

Liderzy fortu mogą zmienić w ustawieniach jego nazwę i dodać profil.


Baraki

Jeżeli jesteś członkiem fortu, to w barakach możesz odpocząć. Spanie tutaj jest zawsze darmowe. Czujesz się wypoczęty po 6 godzinach snu.
Poziom Czas Punkty energii Punkty życia
1 6 godzin 75 80%
2 6 godzin 80 85%
3 6 godzin 85 90%
4 6 godzin 90 95%
5 6 godzin 95 100%
6 6 godzin 100 100%


Magazyn

W odróżnieniu od miast, rozbudowa wymaga produktów. Produkty składuje się w magazynie, zanim zostaną użyte przy rozbudowie.
Z każdym poziomem rozbudowy magazynu, może on pomieścić dodatkowo sześć rodzajów produktów.
Każdy członek fortu może składować produkty, do czasu aż magazyn zostanie zapełniony. Nie ma możliwości odzyskania złożonego produktu. Władze miasta mogą zniszczyć produkty jeżeli uznają to za stosowne.
Poza deponowaniem produktów, możliwe jest także zdeponowanie pieniędzy, które będą wykorzystane do rozbudowy Fortu. Nie ma możliwości wyjęcia zdeponowanych pieniędzy, lub przekazania ich do kasy miasta.
Magazyn posiada sześć poziomów


Bitwa o fort

Jedynym sposobem przejęcia fortu zajmowanego przez kogoś innego jest zaatakowanie go. Aby to uczynić członek rady miasta musi wyzwać fort na bitwę. W ciągu najbliższych 24 godzin atakujący, oraz broniący powinni stawić się w forcie.

Wyzwanie na bitwę

Jedynie członek rady miasta może wyzwać fort na bitwę. W tym celu musi udać się do fortu. Zaatakowanie fortu kosztuje pomiędzy 3000$ a 10000$ w zależności od rozmiaru fortu. Pieniądze te są zabierane z kasy miejskiej atakującego miasta. Bitwa rozpoczyna się 24 godziny po wyzwaniu fortu.

Przyłączy się do bitwy o fort

Aby brać udział w walce o fort, musisz się do niego udać w ciągu 24 godzin, licząc od momentu wypowiedzenia bitwy. Gracze z miasta atakującego mogą brać udział wyłącznie jako atakujący. Gracze z miasta broniącego mogą brać udział wyłącznie jako broniący.
Gdy tylko fort zostanie zaatakowany, wysyłany jest raport do wszystkich graczy, których bitwa dotyczy. Ikona fortu zaczyna migać na minimapie a na ekranie widać, że fort jest oblegany.

Pozycja

Gdy tylko dołączysz do bitwy o fort, będziesz mógł wybrać pozycję startową. Jako atakujący będziesz mógł wybrać tylko czerwone pola, jako obrońca będziesz mógł wybrać tylko niebieskie pola.
Drugim kliknięciem wybierasz swoją pozycję docelową. Twoja postać będzie starać dostać się to tej pozycji. Możesz zmienić swoją pozycję startową, oraz pozycję docelową przy pomocy przeciągania myszką (drag and drop).
Jeżeli więcej niż jedna postać wybrała tą samą pozycję startową, wtedy pierwszeństwo ma postać należą do miasta należącego do fortu. Następnie brana jest pod uwagę kolejność wyboru.
Jeżeli nie wybierzesz pozycji, zostaniesz umieszczony losowo w obszarze dla atakujących, lub obrońców w zależności od tego do jakiej grupy należysz.
Możesz nadal wykonywać pracę, oraz pojedynkować się, po tym jak zapisałeś się na bitwę o fort. Ważne jest jednak to abyś był na tyle blisko fortu, aby zdążyć na czas rozpoczęcia bitwy. Gdy bitwa się rozpocznie, nie będziesz mógł robić nic innego. Nie będziesz mógł również opuścić swojego miasta, ani być z niego wyrzuconym. Nie będziesz mógł także dołączyć do bitew o inne forty. Będziesz musiał poczekać, aż bitwa o fort się zakończy, aby móc wykonać wyżej wymienione czynności.

W bitwie o fort

W bitwie spotykają się atakujący i obrońcy. Zadaniem atakujących jest zdobycie flagi i utrzymanie jej przez 10 rund, albo pokonanie wszystkich obrońców. Obrońcy muszą starać się obronić fort przez 50 rund, lub pokonać wszystkich atakujących.

Sektory i pola

Na mapie są sektory i pola. W każdym sektorze mogą znajdować się wyłącznie gracze jednej strony, albo atakujący, albo broniący. W każdej rudzie gracz może strzelić i się przemieścić. Może się przemieścić do sąsiedniego sektora o ile sektor ten jest wolny od graczy drugiej strony, oraz jeżeli jest tam wolne miejsce. Nie można poruszać się po skosie.
Niektóre sektory posiadają specjalne właściwości, powiększają lub pomniejszają umiejętności graczy.

Strzelanie

Każdy gracz strzela automatycznie do najbliższego przeciwnika, którego widzi. Nie ma możliwości strzelania do innego celu. Jeżeli sektor, który wybrałeś jako docelowy, jest twoim sąsiednim sektorem, to strzelasz to najbliższego wroga w tym sektorze. Nie ma możliwości oddania strzału do gracza z tej samej drużyny.

Widzialność

Szare pola to pola do których nie możesz strzelać. Postać może strzelać tylko do pół, które nie są szare. Widzisz graczy i ich ruchy, mimo iż znajdują się na szarych polach.

Odległość

Im bliżej postaci do której strzelasz się znajdujesz, tym większe prawdopodobieństwo że trafisz. Odległość jest obliczana na podstawie pól, sektory nie mają znaczenia. Odległość nie wpływa na ilość zadanych obrażeń.

Szkody

Zadane obrażenia zależą wyłącznie od broni. Broń zada obrażenia nie większe niż 1/3 maksymalnych punktów życia atakowanej osoby. Tak więc gracz posiadający 300 punktów życia, nie otrzyma więcej niż 100 obrażeń na jeden strzał.
Tylko bronie fortowe powodują obrażenia. Zwykłe bronie do pojedynków nie mają wpływu na bitwę.

Uczestnictwo

Nie musisz być online, aby uczestniczyć w bitwie. Wcześniejsze omdlenie przed bitwą nie wyklucza cię z udziału w niej. Musisz dołączyć do bitwy na tyle wcześnie, aby zdążyć do fortu na czas. Jeżeli nie będziesz online, postać będzie zachowywać się tak jak zaplanowałeś. Będzie starała dostać się do celu, który wyznaczyłeś. Jeżeli nie wybrałeś celu, nie poruszy się. Możesz przejąć kontrolę nad postacią, pod warunkiem że dołączyłeś do bitwy. Nie możesz dołączyć do bitwy po 24 godzinach od jej wypowiedzenia.

Wymiana ognia

Wiele czynników ma wpływ na to czy trafisz przeciwnika czy nie. Ważne są umiejętności twoje jak i przeciwnika, ale także twoja pozycja, odległość i odrobina szczęścia.

Umiejętności

W walce o fort ważne jest wyłącznie 5 umiejętności.
  • Dowodzenie jest brane pod uwagę podczas strzelania, a także podczas unikania strzału.
  • Celowanie jest brane pod uwagę wyłącznie gdy do kogoś strzelamy.
  • Unik jest brany pod uwagę wyłącznie wtedy, gdy staramy się uniknąć strzału.
  • Chowanie się jest brane pod uwagę w przypadku obrońców, gdy starają się strzelić, lub uniknąć strzału.
  • Wytrzymałość jest brana pod uwagę w przypadku atakujących, gdy starają się strzelić, lub uniknąć strzału.
Tak więc przy każdej próbie strzału, lub próbie uniknięcia strzału brane pod uwagę są dokładnie 3 umiejętności.
Bonusy umiejętności
  • +1 bonus od punktu w górę
  • +2 bonus od 3 punktów w górę
  • +3 bonus od 10 punktów w górę
  • +4 bonus od 23 punktów w górę
  • +5 bonus od 43 punktów w górę
  • +6 bonus od 71 punktów w górę
  • +7 bonus od 108 punktów w górę
  • +8 bonus od 155 punktów w górę
  • +9 bonus od 211 punktów w górę

Odległość

Im bliżej postaci do której strzelasz się znajdujesz, tym większe prawdopodobieństwo że trafisz. Odległość jest obliczana na podstawie pól, sektory nie mają znaczenia. Odległość nie wpływa na ilość zadanych obrażeń.
  • -1 kary od dystansu 1 w górę
  • -2 kary od dystansu 2 w górę
  • -4 kary od dystansu 3 w górę
  • -5 kary od dystansu 4 w górę
  • -7 kary od dystansu 5 w górę
  • -9 kary od dystansu 6 w górę
  • -10 kary od dystansu 7 w górę
  • -12 kary od dystansu 8 w górę
  • -14 kary od dystansu 9 w górę
  • -16 kary od dystansu 10 w górę
  • -18 kary od dystansu 11 w górę
  • -19 kary od dystansu 12 w górę
  • -20 kary od dystansu 13 w górę
  • -22 kary od dystansu 14 w górę
  • -24 kary od dystansu 15 w górę

Sektory specjalne

Istnieją sektory które dają ci pewną przewagę do twoich umiejętności. Bonusy, które dają mur, wieże i inne budynki zależą od ich poziomu rozbudowania.
Zarówno atakujący jak i obrońcy otrzymują te same bonusy, w zależności od pola na jakim stoją.

Wieża

Wieże zapewniają największą ochronę. Na każdej z nich gracze otrzymują bonus w postaci 2 punktów na każdy poziom rozbudowania do ich ataku i obrony. Każda klasa postaci posiada swoją własną wieżę. Tylko postacie usytuowane na właściwych wieżach otrzymują bonus. Bonus zależy zawsze od cech. Siła dla robotnika, sprawność dla poszukiwaczy przygód, zręczność dla zawadiaków i charyzma dla żołnierzy. Gracze innych klas otrzymają jedynie podstawowy bonus wieży.
W pierwszej wersji wieże dają zawsze bonus +6

Mur

Mur dodaje wszędzie ten sam bonus. Na każdy poziom rozbudowy, mur dodaje 2 punkty do wartości ataku i obrony.
Bonus muru
  • +2 bonus od poziomu 1
  • +4 bonus od poziomu 2
  • +6 bonus od poziomu 3
  • +8 bonus od poziomu 4
  • +10 bonus od poziomu 5
W pierwszej wersji mury dają zawsze bonus +4

Budynki

Jeżeli stoisz na budynku dostajesz bonus +3.

[[Obszar flagi

Na polach w bezpośrednim sąsiedztwie flagi, gracze otrzymują karę. Są oni łatwym celem i ciężko jest im celować.
Tracisz umiejętność ukrywania się lub wytrzymałości i otrzymujesz karę 4 punktów.
W pierwszej wersji mury dają zawsze karę -5

Flaga

W sektorze flagi każdy gracz otrzymuję największą możliwą karę.
Tracisz umiejętność ukrywania się lub wytrzymałości a także wartość dowodzenia i otrzymujesz karę 8 punktów.
W pierwszej wersji mury dają zawsze karę -10.

Wynik bitwy o fort

Nie istnieje w wersji 1.20

Jeżeli atakujący utrzymają flagę przez 10 rund, lub jeżeli obrońcy wytrzymają 100 rund, bitwa się kończy.

Konsekwencje

Każdy gracz może odczytać w raporcie co działo się podczas bitwy. Może np. zobaczyć kto zadał najwięcej obrażeń, kto omdlał.
Jeżeli omdlejesz w czasie bitwy o fort, zostaniesz przeniesiony do hotelu w twoim mieście.
  • tracisz swoją gotówkę
  • tracisz swoje punkty Energii
  • Możesz zostać wyzwany na pojedynek przez następne 48 godzin.
  • Możesz wyzywać innych graczy na pojedynek w ciągu najbliższych 48 godzin.
Jeżeli przeżyjesz bitwę o fort, będziesz się znajdował w forcie. Nie będziesz mógł tam być zaatakowany.

Nagrody

Otrzymujesz punkty doświadczenia za udział w bitwie o fort. Ilość zależy od twojego poziomu, od tego ile zadasz obrażeń, ile czasu przetrwasz w bitwie i od tego czy twoja strona wygrała, czy przegrała bitwę. Punkty otrzymasz nawet jeżeli omdlejesz.
Jeżeli przetrwasz bitwę, masz także szansę na znalezienie przedmiotu.

Wyniki Fortu

Jeżeli atakujący wygrają bitwę, to przejmą fort. Poprzedni właściciel nie będzie miał do niego dostępu.
W trakcie bitwy budynki ulegają uszkodzeniu. Jeżeli atakujący stoi na budynku w trakcie bitwy, istnieje szansa, że budynek zostanie uszkodzony lub zniszczony.

Medal

W kilku zdarzeniach w grze masz szanse zdobyć medal. Informacja o tym w jaki sposób i kiedy jest to możliwe jest ukryta, nie dowiesz się tego nawet od supportu. Nazwa medali w grze daje wiele do myślenia, informacji o nich możesz zasięgnąć także od graczy na forum, którzy to już posiadają jakiekolwiek medale.
Medal istnieje w czterech różnych kolorach:
  • Brąz: Łatwe do zdobycia.
  • Srebro: Trudne do zdobycia.
  • Złoto: Bardzo trudne do zdobycia.
  • Czerwień: Niekonwencjonalne do zdobycia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz