Szukaj na tym blogu

czwartek, 24 marca 2011

Podstawowe informacje dla początkujących cz.3

Energia


Punkty energii ukazują stan fizyczny twojej postaci. Nie możesz pracować cały dzień i całą noc, kilka punktów potrzebuje twoja postać do snu, najczęściej w hotelu. Im więcej pracujesz tym więcej potrzebujesz wypoczynku.
  • 10 minut: 2 punkty energii
  • 30 minut: 6 punktów energii
  • 1 godzina: 12 punktów energii
  • 2 godziny: 24 punkty energii
Twoja postać regeneruje się o 3 punkty relaksu na godzinę, niezależnie od tego, czy pracuje, czy przemieszcza się. Po aktywowaniu funkcji premium regeneracja wynosi 4,5 punktów relaksu na godzinę. Nocowanie w hotelu sprawia, że regenerujesz swoje siły szybciej, w zależności od klasy pokoju, który wybierzesz.

Pojedynki


Pojedynek to walka pomiędzy dwoma graczami. Aby wyzwać na pojedynek innego gracza, musisz być członkiem miasta, które posiada grabarza. Żeby się pojedynkować, musisz się udać do miasta od gracza z którym chcesz się pojedynkować i wejść do saloonu. Ukaże się lista z wszystkimi mieszkańcami miasta z którymi możesz stoczyć pojedynek. Gracz ten nie musi być ani w mieście, ani on-line. Nie możesz wyzwać na pojedynek gracza, który śpi w hotelu.
Każdy pojedynek kosztuje tylko 12 pkt. energii dla wyzywającego. Koszty są niezależne od wyniku pojedynku.
W menu pojedynków możesz ustawić swoją własną sekwencje walki.

Przebieg pojedynku

Pojedynek trwa osiem rund. Każdy z uczestników pojedynku ma osiem szans na zaatakowanie i osiem szans na uniknięcie trafienia. Ważny w czasie pojedynku jest poziom strzelana i uniku. Wyzywający na pojedynek jest atakującym a Wyzwany obrońcą.

Celność


Wartość spotkania jest określona przez umiejętność celowania.

  Albo celność atakującego lub celność obrońcy jest obniżana. Obrońca wykorzystuje to iż jest w domu dzięki umiejętności "Taktyka". On wybiera lepsze miejsce pojedynku oraz wykorzystuje wszystkie atrybuty miasta pozwalające zdobyć przewagę. Napastnik wykorzystuje umiejętność "Zaskoczenie". Jeżeli wartość "zaskoczenia" napastnika jest większa jak wartość" taktyki" obrońcy to wszelkie korzyści wynikające z "taktyki" są obniżane. Im większa różnica na korzyść atakującego tym bardziej są obniżane w/w korzyści dla obrońcy.
Każdy gracz otrzymuje dodatkowo premię od pięciu do wartości trafień.

Wartość uniku


Wartość uniku jest określona poprzez umiejętność unikania.
Każdy gracz otrzymuje dodatkowo premię od pięciu do wartości uników.

Wymiana ognia

W każdej walce atakujący jak i obrońca może strzelić lub uderzyć 8 razy. W każdym pojedynku jest 8 szans na zadanie obrażeń. Atakujący rozpoczyna pierwszy poprzez strzał lub uderzenie. Można używać broni strzeleckiej, lub broni do walki wręcz. W poniższych wyjaśnieniach opisujemy pojedynek na przykładzie broni strzeleckiej.
Przy strzale wartość "celowania" strzelającego porównywana jest z wartością "uniku" ostrzeliwanego. Porównywana jest także wartość przypadkowa od 1 aż do wartości "celowania" z wartością przypadkową od 1 aż do wartości "uniku". Jeżeli wartość "celowania" jest wyższa, trafia strzelający i zadaje obrażenia ostrzeliwanemu. Jeżeli wyższa jest wartość "uniku", strzelający pudłuje. Po oddanym strzale strzela wcześniej ostrzeliwany.

Szkody

Obrażenia powstają gdy gracz trafi drugiego gracza, a więc gdy wartość celowania jest większa od wartości uników. Wielkość obrażeń jest zależna od broni którą posiadają walczący. Każda broń ma swoje minimalne oraz maksymalne wartości zadawanych obrażeń, ponoszone obrażenia w pojedynku są ich wypadkową.

    W grze są dwa rodzaje broni pojedynkowych. Broń do walki wręcz oraz broń strzelecka. Obrażenia od broni do walki wręcz zalezą od wartości "siły uderzenia" atakującego oraz wartości "odporności" u obrońcy. Obrażenia od broni strzeleckiej zalezą od wartości "strzelania" atakującego oraz wartości "refleksu" u obrońcy. Gracz posiadający dużą wartość "siły uderzenia" powinien zatem używać broni do walki wręcz a nie broni strzeleckiej.

Strefa celności


W "Pojedynkach" możesz zmienić strefy celowania podczas podczas walki. Możesz również ustawić taktykę obronną.
Tutaj możesz ustawić kilka innych rzeczy. Po pierwsze: gdzie masz zamiar celować. W zależności od miejsca w które trafisz wyrządzasz inne szkody. Jeśli trafisz w ramię, obrażenia wyniosą 15% więcej lecz jeśli trafisz w głowę, obrażenia sięgają do 50% więcej.
Oczywiście możesz sam ustalić, dokąd chcesz unikać. Jeżeli dokonujesz uniku częścią ciała, w którą celował przeciwnik, podwaja się twoja wartość uniku.

  • Możesz wykonać unik dolny, który ochroni tym samym twoją głowę i oba ramiona.
  • Możesz wykonać unik w lewo, który ochroni twoją głowę, prawą rękę i prawe ramię.
  • Możesz wykonać unik w prawo, który ochroni twoją głowę, lewą rękę i lewe ramię.
  • Możesz celować tym samym twoja wartość ataku w kolejnej rundzie będzie dwukrotnie większa.
Pojedynek trwa 8 rund. Ustawienia strategii walki dla rund są zdefiniowane w menu Pojedynki. Od 5 rundy zostaje powtórzona strategia wykorzystana w poprzednich rundach.

Zwycięzca pojedynku

Wygrywa gracz który zada najwięcej obrażeń podczas pojedynku. Jeżeli obydwaj gracze zadali taką samą ilość obrażeń to wygrywa gracz który został wyzwany. Gracz mdleje gdy punkty życia spadną do wartości 0. Wtedy wygrywa przeciwnik pomimo iż zadał mniejsze obrażenia.

Założenia pojedynkowe

Aby pojedynek się odbył musi być spełnione kilka warunków. Nie każdy może się pojedynkować z każdym.
  • Obrońca musi przynależeć do jakiegoś miasta.
  • Atakujący musi przynależeć do jakiegoś miasta. To miasto potrzebuje grabarza.
  • Atakujący musi znajdować się w mieście obrońcy. Obrońca natomiast nie musi znajdować się w mieście.
  • Atakujący potrzebuje przynajmniej 12 punktów energii.
  • Obydwaj gracze mogą otrzymać punkty doświadczenia. To zależy od ich poziomu pojedynkowego.
  • Obrońca nie może zostać zaatakowany przez Ciebie ponownie w tej samej godzinie.
  • Obrońca nie może zemdleć w ciągu ostatnich 48 godzin.
  • Atakujący nie może zemdleć w ciągu ostatnich 48 godzin.
  • Obrońca nie może znajdować się w hotelu. 

Nagroda za pojedynek


Wygrywający w pojedynku otrzymuje dwie nagrody za pojedynek.
On otrzymuje część gotówki pokonanego. Jeżeli pokonany nie miał żadnej gotówki przy sobie to wygrywający nie otrzyma niczego. Natomiast jeżeli pokonany zemdlał traci całą swoją gotówkę natomiast wygrywający otrzyma tylko 1/3 gotówki pokonanego.
Zwycięzca otrzymuje punkty doświadczenia przede wszystkim za wygrany pojedynek. Jest to jednak zależnego od jego poziomu pojedynkowego jak i również poziomu pojedynkowego gracza pokonanego.
Punkty doświadczenia = (7 * poziom pojedynkowy pokonanego) - (5 * poziom pojedynkowy wygrywającego) + 5 Wygrywający dostaje więc zawsze przynajmniej 5 punktów doświadczenia.

Poziom pojedynków

Poziom pojedynkowy danego gracza wynika z poziomu jego postaci oraz z już wykonanych pojedynków. Im więcej punktów doświadczenia gracz zdobył podczas pojedynków tym większy jego poziom pojedynkowy.

Motywacja

Motywacja spada z każdym pojedynkiem o trzy punkty. Im mniejsza motywacja tym mniej punktów doświadczenia i pieniędzy otrzyma zwycięzca. Jeżeli motywacja wynosi 77% a gracz miałby otrzymać 100 pkt. doświadczenia to i tak dostanie tylko 77 pkt doświadczenia. Znaczenie ma zawsze własna motywacja, nawet gdy wyzwany wygrywa. Motywacja rośnie każdego dnia o 10 pkt.

Pojedynki z przeciwnikami questowymi

Pojedynki z przeciwnikami questowymi przebiegają tak samo jak z graczami, różnią się jedynie w dwóch punktach.

  • Przeciwnik questowy nie dostanie twoich pieniędzy nawet gdy przegrasz pojedynek.
  • Możesz wyzywać przeciwnika questowego dowolnie często aż do wygranej. Nie liczy się tutaj żaden czas oczekiwania pomiędzy pojedynkami jeżeli w międzyczasie wyzywasz na pojedynek graczy.
Uwaga: Także walcząc z przeciwnikami questowymi możesz zemdleć oraz stracić całą gotówkę.

Miasta


Miasta odgrywają kluczową rolę w The West. Gracze mogą się w nich jednoczyć i rozwijać swoje miasto. Każdy rozwój budynku w mieście przynosi korzyści bezpośrednio mieszkańcowi lub samemu miastu. Można być mieszkańcem tylko jednego miasta. Aby stać się członkiem miasta, musisz dołączyć do jakiegoś już istniejącego lub wybudować swoje własne miasto.

Budynki miasta

 Z pomocą innych członków miasta możesz wybudować kilka innych budynków w swoim mieście. Tak jak każda praca konstruowanie budynków wymaga określonej ilości punktów pracy. Aby podjąć budowę potrzebujesz 15 pkt. pracy. Motywacja również jest obecna podczas budownictwa. Im mniejsza motywacja, tym mniej punktów konstrukcji zostanie zaangażowanych w budowę. Motywacja dla budowania jest osobna dla każdego gracza, nie dla miasta.
Każdy budynek potrzebuje pewnej liczby punktów do rozwoju. Im wyższy poziom budynku, tym więcej punktów jest wymaganych. W jedną godzinę można zrobić tylko mały krok do przodu. Pasek postępu powie ci, jak wiele pozostało jeszcze do zrobienia. Możecie zbudować wspaniałe miasto jedynie wspólnymi siłami. Mieszkańcy mogą się angażować wspólnie w budowę każdego budynku, jeśli tylko posiadają wystarczającą ilość punktów pracy.

Ratusz jest miejscem, w którym spotykają się wszyscy mieszkańcy. Tu można opracować plan rozbudowy budynków oraz zaprosić nowych graczy do miasta.
Każde podniesienie poziomu Ratusza sprawia, że łatwiej jest budować nowe budynki w mieście. Za każdym razem, gdy poziom Ratusza wzrasta o 5 punktów, spada poziom trudności w rozbudowie nowego budynku.Maksymalny poziom rozbudowy Ratusza to 10.

Kościół

Kościół jest miejscem prywatnych modlitw każdego z graczy. Skutki modlitwy są tajne i nie są przekazywane nikomu. Nawet support nie zna skutków modlitwy.
Modlitwa zawsze zajmuje 15 minut. Częste modlitwy nie dają wiele pożytku.

Drogowskaz

Drogowskaz pozwala dojść do danego miasta.

Bank

Możesz przechowywać swoje pieniądze w banku. Pieniądze te są zabezpieczone przed utratą podczas pojedynku. Pieniądze, które znajdują się w banku mogą być bezpośrednio używane podczas dokonywania transakcji. Nie musisz je wybierać, jeżeli chcesz nimi operować, podczas transakcji są automatycznie pobierane z konta. Żeby zdeponować pieniądze odwiedź bank w swoim mieście.
Każdy kolejny poziom Banku umożliwia deponowanie większej ilości pieniędzy w Banku. Maksymalny poziom rozbudowy Banku to 10.
W swoim Banku możesz przekazać pieniądze na miasto.

Saloon

Saloon pełni dwie funkcje. Jeżeli posiadasz w swoim mieście, możesz otrzymywać i przyjmować questy. W saloonie, który znajduje się w innym mieście, możesz pojedynkować się z innymi graczami.

Krawiec

Krawiec jest sprzedawcą. Tu możesz kupić czapki, ubranie i buty. Aby kupić przedmiot, wystarczy kliknąć na przedmiot prawym przyciskiem myszy,przytrzymać i przeciągnąć do plecaka. Pieniądze zostaną pobrane natychmiastowo, a przedmiot znajdzie się w twoim plecaku.
Musisz znajdować się w mieście danego handlarza, aby móc kupić przedmiot. Aby dotrzeć do miasta, możesz kliknąć na drogowskaz.
Z każdym kolejnym poziomem budynku Krawca, oferuje on coraz to nowsze przedmioty. Przedmioty te są przeważnie lepsze niż uprzednio oferowane. Przedmioty oferowane w mieście są wybierane losowo. Każde miasto ma inne przedmioty do sprzedania. Nie każdy poziom daje tym samym nowe przedmioty z danej dziedziny. Maksymalny poziom rozbudowania budynku: 10.
Zaletą rozwijania własnych handlarzy w mieście jest to, że sprzedają oni najlepsze towary tylko mieszkańcom miasta. Dla mieszkańców obcych miast sprzedają oni towary, które są dostępne w budynku o 2 poziomy niżej. I dla przybyszów koszt jest czterokrotnie wyższy.

Rusznikarz

Rusznikarz jest handlarzem. U niego możesz nabyć bronie strzeleckie oraz ręczne. By nabyć jakiś z tych przedmiotów, wystarczy na niego kliknąć i potwierdzić zakup klikając na zielony haczyk. Odliczone zostaną pieniądze a przedmiot przeniesiony zostanie do twojego plecaka.
Musisz znajdować się w mieście danego handlarza, aby móc kupić przedmiot. Aby dotrzeć do miasta, możesz kliknąć na drogowskaz.
Masz możliwość sprzedania przedmiotów, które posiadasz ze sobą. Ceny sprzedaży są jednakowe wszędzie, bez względu na to gdzie sprzedaż przedmiot.
Po każdej rozbudowie Rusznikarni dostępne są nowe bronie. Maksymalny poziom rozbudowy wynosi 15.
Zaletą rozwijania swoich własnych handlarzy jest to, że sprzedają oni najlepszą broń jedynie mieszkańcom miasta. Graczom z obcych miast sprzedawane są dobra dostępne w budynku o 2 poziomy niższym. Dla innych graczy koszt zakupu jest czterokrotnie wyższy.

Handlarz

Właściciel sklepu wielobranżowego jest sprzedawcą. Możesz tu kupić ozdoby na szyję i zwierzęta. Aby zakupić przedmiot, wystarczy na niego kliknąć, a swój wybór zatwierdzić zielonym haczykiem bądź przytrzymać prawym przyciskiem myszy i przeciągnąć do ekwipunku.Pieniądze zostaną pobrane od ciebie, a zakupiony przedmiot znajdzie się w plecaku.
Musisz znajdować się w mieście danego handlarza, aby móc kupić przedmiot. Aby dotrzeć do miasta, możesz kliknąć na drogowskaz.
Wraz z rozwojem General Store pojawiają się w nim nowe przedmioty. Są one znacznie lepsze od poprzednich. Rodzaj ozdób na szyję jest kwestią przypadku. W każdym mieście General Store posiada inne ozdoby na szyję. Nie na każdym poziomie General Store posiada nowe ozdoby na szyję i zwierzęta. Maksymalny stopień rozwoju tego budynku wynosi 10.
Zaletą rozwijania swoich własnych handlarzy jest to, że sprzedają oni najlepsze artykuły i zwierzęta jedynie mieszkańcom miasta. Graczom z obcych miast sprzedawane są dobra dostępne w budynku o 2 poziomy niższym. Dla innych graczy koszt zakupu jest czterokrotnie wyższy.


Szeryf

Stanowisko Szeryfa nie jest jeszcze zaimplementowane w grze.

Grabarz

Grabarz jest potrzebny do pojedynkowania się. Jeżeli twoje miasto nie posiada grabarza, nie możesz się z nikim pojedynkować, jednak możesz zostać atakowany przez innych graczy. Grabarz jest budynkiem, który posiada tylko 1 poziom rozbudowania.

Hotel

W hotelu możesz spać. Podczas snu możesz przeważnie zregenerować o wiele szybciej swoją energię i punkty zdrowia. W tym czasie nikt nie może się z tobą pojedynkować. Jeśli w czasie pojedynku lub podczas wykonywania pracy zemdlejesz (punkty życia spadną do 0), wtedy obudzisz się w hotelu we własnym mieście.Im większy poziom hotelu, tym lepsze pokoje są dostępne w nim. Im lepszy pokój tym droższy lecz dzięki temu bardzo szybko można zregenerować energię i zdrowie. Jeśli posiadasz hotel we własnym mieście nie musisz za niego płacić. Maksymalny poziom rozbudowania: 5

Budynki mieszkalne


Domostwa są potrzebne do wprowadzenia się większej ilości ludności w mieście. Budynek nie jest bezpośrednio dostępny. Z każdym kolejnym poziomem rozbudowania tego budynku, ilość miejsc dla ludności zwiększa się o 5. Maksymalny poziom rozbudowania tego budynku: 10.

Założyć miasto


Aby założyć własne miasto, musisz posiadać 300 dolarów i 80 punktów energii. Miasto możesz zbudować w dowolnym miejscu, a miejsca pod budowę zaznaczone są niebieską ikoną podmurówki. Jeśli masz wystarczającą ilość pieniędzy i punktów relaksu, budowa miasta zajmie 8 godzin. Swojemu miastu możesz nadać samodzielnie nazwę. Możesz ją również zmienić później. Nazwy miast nie mogą się powtarzać.

Aby mieć więcej mieszkańców w swoim mieście, musisz zaprosić graczy do tego miasta.

Założyć miasto


Aby założyć własne miasto, musisz posiadać 300 dolarów i 80 punktów energii. Miasto możesz zbudować w dowolnym miejscu, a miejsca pod budowę zaznaczone są niebieską ikoną podmurówki. Jeśli masz wystarczającą ilość pieniędzy i punktów relaksu, budowa miasta zajmie 8 godzin. Swojemu miastu możesz nadać samodzielnie nazwę. Możesz ją również zmienić później. Nazwy miast nie mogą się powtarzać.

Aby mieć więcej mieszkańców w swoim mieście, musisz zaprosić graczy do tego miasta.

Przystąpienie do miasta

Aby dołączyć do miasta, musisz zostać zaproszony. Zaproszenie może wysłać zarządca lub rada miasta. The West to gra zespołowa, dlatego ważny jest każdy mieszkaniec miasta. Zwłaszcza na początku lepiej dołączyć do istniejącego już miasta, niż tworzyć własne od początku. Jeżeli ktoś chce stworzyć miasto, powinien mieć pewne doświadczenie. W celu ułatwienia wyboru miasta zdradzimy wam kilka cennych wskazówek: po pierwsze nie jest dobrą taktyką próba dostania się do miast będących w czołówce rankingu, ponieważ w większości przypadków odrzucają one twoją kandydaturę. Najlepszym wyborem jest miasto w twojej okolicy lub takie, w którym mieszkańcy mają podobny poziom postaci jak ty.
Nie jest zazwyczaj dobrą taktyką pisanie do miasta, które jest 1 w rankingu. Szansa, że cię zaproszą jest bardzo mała. Lepiej napisać do miasta, gdzie gracze mają podobny poziom co ty.

Opuszczone miasta


Miasta Widma są opuszczonymi miastami. Kiedy ostatni mieszkaniec opuszcza dane miasto, miasto staje się Miastem Widmem.
W Miastach Widmach nie można korzystać z budynków. Hotel i bank są pozamykane w takich miastach a sklepy nie oferują już żadnych towarów.
Jest możliwość przejęcia Miasta Widma, założenie swojego miasta w Mieście Widmie kosztuje tyle samo co założenie nowego miasta. Dużą zaletą w przejmowaniu Miasta Widma jet to iż poziomy budynków pozostają takie same. Przykładowo jeżeli Hotel w Mieście Widmie jest na poziomie 3 to po przejęciu mamy także ten budynek na poziomie 3. Po założeniu miasta kasa miejska jest zawsze pusta.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz