Szukaj na tym blogu

czwartek, 24 marca 2011

Podstawowe informacje dla początkujących cz.2

źródło the-west.pl

Szaman

Szaman oferuje Tobie możliwość zmiany podziału twoich cech i umiejętności. Zatem możesz już rozdzielone punkty ponownie sobie porozdzielać.
Dopiero po zakończeniu zadania oraz mając poziom 14 możesz skorzystać z pomocy Szamana.Aby skorzystać z pomocy szamana musisz kliknąć na rysunek Indianina w menu "umiejętności".
Zmiana podziału cech i umiejętności jest bardzo podobna do normalnego podziału tych atrybutów. Gdy klikniesz na jakąś cechę lub umiejętność to zostanie ona zdjęta i przydzielona do "nieprzydzielonych" atrybutów, wtedy masz możliwość ponownego jej przydzielenia. Gdy tylko potwierdzisz dany przydział to zostaje on zatwierdzony.
Zmiana każdej cechy kosztuje ma swoją określoną cenę w dolarach. Im więcej zmieniasz tym większe są koszta. Koszty spadają wraz z każdym następnym dniem. Dlatego też nie opłaca się zmieniać wszystkie atrybuty naraz.
Niemożna usunąć punktów cech przez otrzymane punkty umiejętności. Również nie możesz usunąć tych wartości które otrzymałeś poprzez zadania. Podczas zmian cech i umiejętności nie możesz mieć otwartych zadań pobocznych.

Ekwipunek

Ekwipunek pokazuje jakie przedmioty aktualnie nosisz na sobie i jakie posiadasz w plecaku.
Po lewej stronie widzisz przedmioty, które są założone. Możesz na siebie założyć czapkę, ubranie, ozdoby na szyję i parę butów. Poza tym w prawej ręce możesz umieścić broń do walki. W lewej ręce możesz nosić drugą broń która będzie używana podczas bitwy o Fort. Dodatkowo możesz mieć przy sobie jakiś wyrób i zwierzę do jazdy.

Po prawej stronie znajdują się przedmioty z twojego ekwipunku. Znajdziesz tu wszystkie przedmioty, których nie masz założonych na siebie. Bonusy z przedmiotów znajdujących się w ekwipunku nie wpływają na postać. Żeby te bonusy zadziałały, musisz dany przedmiot założyć na siebie. Ekwipunek nie ma ograniczeń. Możesz tu posiadać nieskończoną liczbę przedmiotów.

Przedmioty

Przedmioty odgrywają kluczową rolę w TheWest. Obrazują twoją prezencje i dają również pożyteczne bonusy. Przedmioty mają różne kształty i kolory. Wszystkie przynoszą różnego rodzaju korzyści. Istnieją trzy różne sposoby zdobycia przedmiotów. Możesz je kupić u handlarza, zdobyć w czasie pracy lub otrzymać za wykonanie zleconego zadania. Wszystkie założone przedmioty możesz zobaczyć w swoim profilu. Jest osiem różnych rodzajów przedmiotów:


Nakrycia głowy

Nakrycia głowy, czyli kapelusze, apaszki, opaski czy czapki. Możesz je kupić u krawca. Nakrycie głowy może podnieść atrybuty i talenty.

Naszyjniki

Ozdoby na szyję to kolie, krawaty czy klejnoty. Możesz je kupić u handlarza ze sklepu wielobranżowego. Ozdoba na szyję może podnieść cechy i umiejętności.

Odzienie

Ubrania, czyli podkoszulki, kurtki czy marynarki. Możesz je kupić u krawca. Ubranie może podnieść Cechy i umiejętności.

Buty

Buty mogą być kupione u krawca. Mogą podnosić niektóre z cech i umiejętności. Wiele butów podnosi twoją wytrzymałość.

Broń do pojedynków

Bronie pojedynkowe składają się z broni do walki wręcz oraz broni strzeleckiej. Mogą one podnosić wartości cech i umiejętności. Dodatkowo każda broń posiada swoją wartość zadawanych obrażeń. O tą wartość pomniejszają się punkty życia przeciwnika w razie trafienia go w czasie pojedynku. Bronie te można nabyć u rusznikarza. Bronie te nie są używane w trakcie bitew o forty.

Broń strzelecka

Bronie podręczne składają się z łuków oraz karabinów. Mogą one dostarczyć polepszenia wartości atrybutów oraz sprawności. Dodatkowo każda broń posiada swoją wartość zadawanych obrażeń. O tą wartość pomniejszają się punkty życia przeciwnika w razie trafienia go. Bronie te można nabyć u rusznikarza. Broni tych nie można używać podczas pojedynków.

Wierzchowce

Zwierzętami, które występują w The West są osły i konie. Dzięki nim możesz się znacznie szybciej poruszać po świecie.

Produkty

Wyroby są przedmiotami, które można znaleźć w czasie pracy i nie można ich kupić u handlarzy. Nie dają żadnych bonusów, ale są ważne dla wykonania zleconych zadań. W czasie 30 minutowej pracy w określonym miejscu masz szansę otrzymać dany wyrób. Pracując 2 godziny, podwyższasz swoją szansę na otrzymanie wyrobu czterokrotnie. Można nosić wyroby przy sobie. Nie daje to wprawdzie żadnych bonusów, jednakże

Prace

 
Aby zdobyć pieniądze i punkty doświadczenia, musisz pracować lub pojedynkować się z graczami. Każda robota posiada inne wartości szczęścia, doświadczenia itp. Każda praca jest dostępna w kilku miejscach na mapie. Nie ma znaczenia, którą wybierzesz, gdyż wszystkie mają jednakowe wartości wskaźników. Motywacja również jest taka sama.
Prace są pokazane na mapie w brązowych kółkach. Praca, której nie możesz się aktualnie podjąć ma ikonkę przezroczystą.
Aby rozpocząć pracę, kliknij na ikonkę danej roboty na mapie.

Aby rozpocząć pracę, wybierz czas przez jaki chcesz pracować, a następnie wybierz opcję OK. Dystans ukazuje czas, który jest potrzebny do dojścia do pracy. Wyprawienie się tam, jak i samo podjęcie pracy jest automatyczne. Możesz wykonywać tylko 1 zajęcie na raz. Za każdym razem, gdy zakończysz pracę dostaniesz zapłatę oraz punkty doświadczenia . Jeśli jesteś szczęściarzem, może się zdarzyć, że znajdziesz przedmiot lub kilka podczas pracy. Każda praca niesie ze sobą ryzyko nabawienia się kontuzji. Każda praca kosztuje twoją postać punkty energii. On traci punktów energii.

Przerywanie pracy.


W każdej chwili możesz anulować aktualnie wykonywane zajęcia. Wystarczy, że klikniesz na przycisk X, znajdujący się przy ikonie aktualnego zajęcia. Otrzymasz przedmioty i doświadczenie za pracę, których wartość zostanie wyliczona z ostatniego segmentu pracy. Jeśli przerwiesz pracę po przepracowaniu 40 minut, otrzymasz zapłatę i doświadczenie tak, jakbyś pracował 30 minut. Jeśli przerwiesz po 115 minutach, będziesz wynagrodzony jakbyś pracował 60 minut. Jeśli przerwiesz spacer, zanim dojdziesz do miejsca pracy, zostaniesz z powrotem przeniesiony na miejsce startowe swojej podróży. Jeśli masz konto premium i przerwiesz 2 zadaną pracę, twoja postać przejdzie do 3 pracy, którą masz wybraną po skończeniu pracy 1.

Wartości pracy

Płaca

Płaca ma wartość od 0% do 100%. Wskaźnik ten pokazuje, jak dużo dolarów dostaniesz za wykonaną pracę. Im wyższa wartość wskaźnika, tym więcej dostaniesz pieniędzy.

Doświadczenie

Doświadczenie ma wartość od 0% do 100%. Ta wartość określa, ile punktów doświadczenia otrzymasz za wykonaną pracę. Im wyższa wartość wskaźnika, tym więcej otrzymasz punktów doświadczenia.

Szczęście

Szczęście jest liczbą od 0% do 100%. Za każdym razem, gdy jesteś w pracy, masz szansę na znalezienie jakiegoś przedmiotu. Wraz ze wzrostem szczęścia, znajdowane przedmioty są bardziej wartościowe. Im dłużej pracujesz, tym większa szansa na znalezienie przedmiotu.

Zagrożenie

Ryzyko ma wartość od 0% do 100%. W każdej pracy istnieje niebezpieczeństwo, ze ulegniesz wypadkowi. Im większa wartość wskaźnika, tym wyższe ryzyko, że urazy będą bardziej poważne. Prawdopodobieństwo, że w czasie pracy ulegniemy wypadkowi wzrasta wraz z czasem pracy. Im dłużej pracujesz, tym większa szansa, że doznasz kontuzji.

Motywacja

Motywacja ma wartość od 0% do 100%. Wartość ta pokazuje, jak bardzo angażujesz się w wykonywaną pracę. Jeżeli pracujesz w danym miejscu po raz pierwszy, motywacja wynosi 100%. Z każdą godziną wykonywania pracy w tym samym miejscu motywacja spada o 3%, jednakże w ciągu doby rośnie o 10%. Jeśli motywacja jest niższa niż 100%, twoja postać otrzymuje mniejsze wynagrodzenie, mniej punktów doświadczenia i znajduje mniej przedmiotów. Na przykład przy motywacji wynoszącej 80% twoja postać otrzyma 80% wynagrodzenia i punktów doświadczenia przewidzianych za wykonanie tej pracy.

Punkty pracy

Punkty pracy ukazują jak dobrze radzisz sobie w tej pracy. Potrzebujesz co najmniej jednego punktu aby móc rozpocząć tą pracę. Im więcej tych punktów będzie, tym lepsze przedmioty możesz znaleźć i zmniejszyć ryzyko wypadku podczas wykonywania pracy.
Każda praca ma związek z pięcioma talentami. Tylko te pięć talentów jest ważnych dla danej pracy. Dodając poziomy wszystkich, otrzymujemy liczbę punktów umiejętności. Każda praca ma pewien stopień trudności. Gdy odejmiemy od punktów umiejętności punkty trudności, otrzymamy liczbę punktów pracy.

Przykład

Przydzielone umiejętności Trudność Punkty pracy
Wypasanie owiec wymaga: odporności, wytrzymałości, dowodzenia i dwa razy obchodzenia ze zwierzętami. W tym przykładzie odporność została wytrenowana do poziomu 3 a siła do 2. Razem w sumie daje to:
  • 3 odporności
  • +2 wytrzymałość
  • +0 kierowanie
  • +0 obejście ze zwierzętami
  • +0 obejście ze zwierzętami
  • -------------
  • 5 punktów umiejętności
Trudność tej pracy wynosi 7. Zdolności, które w tej chwili posiadasz 5-7 = -2 puntów pracy. Nie możesz rozpocząć tej pracy jeszcze.

Możliwość 1

Przydzielone umiejętności Trudność Punkty pracy
Ćwicząc umiejętność dowodzenia do poziomu 3, otrzymasz 3+2+3+0+0 = 8 punktów umiejętności. Dałoby to 8-7 = 1 punkt umiejętności. Z taką ilością punktów, możesz rozpocząć tą pracę.

Możliwość 2

Przydzielone umiejętności Trudność Punkty pracy
Poprzez wytrenowanie obejścia ze zwierzętami do poziomu drugiego, otrzymasz 3+2+0+2+2 = 9 punktów umiejętności. To daje 9-7 = 2 punkty pracy. Z tą ilością możesz rozpocząć tą pracę.

Możliwość 3

Przydzielone umiejętności Trudność Punkty pracy
Możesz wykonywać tą pracę używając punktów cech. Jeśli podniesiesz Charyzmę o jeden punkt, podniesie to dowodzenie i obchodzenie ze zwierzętami. Uzyskasz zatem 3+2+1+1+1 = 8 punktów umiejętności. Z taką ilością jesteś w stanie znów uzyskać kolejny punkty pracy i dzięki temu rozpocząć tą pracę.

Punkty życia

Punkty zdrowia ukazują jak czuje się twoja postać. Możesz tracić te punkty podczas pracy lub podczas pojedynkowania się. W międzyczasie punkty te są regenerowane. Podczas wykonywania jakiś czynności (chodzenie, pracowanie),są odnawiane o 2% w stosunku do ich maksimum co godzinę. Jeśli nie wykonujesz żadnej z tych czynności regenerują się o 5% co godzinę. Podczas snu w hotelu są regenerowane znacznie szybciej. Im lepszy pokój, tym bardziej regeneruje te punkty.
Na początku twoja postać posiada 110 punktów życia. Z każdym kolejnym poziomem otrzymujesz dodatkowe 10 punktów. Możesz zwiększyć ilość punktów życia o 10 podnosząc poziom tej cechy.
Utraciłeś wszystkie punkty życia, więc twoja postać zemdlała. Ocuci się w swoim mieście. Jeżeli zemdlejesz podczas walki stracisz wszystkie pieniądze, które miałeś przy sobie. Jeśli zemdlejesz podczas pracy, nie otrzymasz za nią żadnej zapłaty, punktów doświadczenia, czy przedmiotów.

Doświadczenie

Są 3 sposoby na zdobycie punktów doświadczenia. Za każdą pracę otrzymujesz trochę doświadczenia. Dokładna ilość jest obliczana poprzez wartość doświadczenia pracy, motywacji i szczęścia. Możesz także otrzymać doświadczenie wykonując zadania (Questy) lub poprzez pojedynkowanie się z innymi graczami.
Aby osiągnąć kolejny poziom, osiągnąć określoną ilość punktów. Im większy poziom, tym więcej punktów potrzebujesz.
PoziomPunkty doświadczenia
10
214
333
459
594
6140
7199
8273
9364
10474
11605
12759
13938
141144
151379
161645
171944
182278
192649
203059
213510
224004
234543
245129
255764
266450
277189
287983
298834
309744
3110715
3211749
3312848
3414014
3515249
3616555
3717934
3819388
3920919
4022529
4124220
4225994
4327853
4429799
4531834
4633960
4736179
4838493
4940904
5043414
5146025
5248739
5351558
5454484
5557519
5660665
5763924
5867298
5970789
6074399
PoziomPunkty doświadczenia
6178130
6281984
6385963
6490069
6594304
6698670
67103169
68107803
69112574
70117484
71122535
72127729
73133068
74138554
75144189
76149975
77155914
78162008
79168259
80174669
81181240
82187974
83194873
84201939
85209174
86216580
87224159
88231913
89239844
90247954
91256245
92264719
93273378
94282224
95291259
96300485
97309904
98319518
99329329
100339339
101349550
102359964
103370583
104381409
105392444
106403690
107415149
108426823
109438714
110450824
111463155
112475709
113488488
114501494
115514729
116528195
117541894
118555828
119569999
120584409                                   
       

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz